Disponibilitate: disponibil
Într-o societate bazată pe cunoaştere, competenţele-cheie sub formă de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini adecvate fiecărui context au un rol fundamental în formarea fiecărui individ. Acestea asigură o valoare adăugată pentru piaţa muncii, susțin coeziunea socială, oferind flexibilitate şi adaptabilitate, satisfacţie şi motivaţie.
Competențele cheie reprezintă setul de însușiri de bază pe care trebuie să le dețină orice persoană care urmează un program de pregătire.
Competențele fundamentale sunt comune fiecărui tip de program de formare, iar însușirea acestora devine obligatorie în procesul de formare continuă
Platforma electronică pusă la dispoziție de Fundația FPIP - Viitor , are scopul de a facilita însușirea cunoștințelor de baza aferente Competențelor Fundamentale, de către participanții la programele de formare, prin studiu suplimentar, on-line, corelat cu prevederile legale și recomandările Uniunii Europene.
COMPETENTELE FUNDAMENTALE
1. COMUNICARE ÎN LIMBA MATERNĂ
2. COMUNICARE ÎN LIMBI STRĂINE
3. COMPETENŢA MATEMATICĂ ŞI COMPETENŢE DE BAZĂ PRIVIND ŞTIINŢA ŞI TEHNOLOGIA
4. COMPETENŢA DIGITALĂ
5. CAPACITATEA DE A ÎNVĂŢA PROCESUL DE ÎNVĂŢARE
6. COMPETENŢE SOCIALE ŞI CIVICE
7. SIMŢUL INIŢIATIVEI ŞI AL ANTREPRENORIATULUI
8. CONŞTIINŢA ŞI EXPRESIA CULTURALA
Pentru informații suplimentare, în conformitate cu poziția oficială a Parlamentului și Consiliului Uniunii Europene în ceea ce privește competențele cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții, prezentăm mai jos un extras din "Recomandare a Parlamentului European și a Consiliului", din 18 decembrie 2006.
Extras:
...."(3) Comunicarea Comisiei ''Realizarea unui spatiu european al invatarii continue" si Rezolutia ulterioara a Consiliului din 27 iunie 2002 privind invatarea pe tot parcursul vietii au identificat ''noile aptitudini de baza" ca fiind o prioritate, si a subliniat ca invatarea pe tot parcursul vietii trebuie sa acopere invatarea de la varsta prescolara la varsta post-pensionare.
....
(5) In mai 2003, Consiliul a adoptat nivelurile de referinta europene ("benchmarks") , demonstrand un angajament Ia o imbunatatire masurabila in performanta medie europeana. Printre aceste niveluri de referinta se numara competentele de citire, parasirea timpurie a scolii, absolvirea invatamantului secundar superior si participarea adultilor Ia invatarea pe tot parcursul vietii, si sunt strans legate de dezvoltarea de competente-cheie.
....
(12) Necesitatea de a inzestra tinerii cu competentele-cheie necesare, pentru a imbunatati nivelurile de educatie, este o parte integranta a liniilor directoare integrate pentru cresterea economica si ocuparea fortei de munca 2005-2008, aprobat de Consiliul European din iunie 2005. In special, ocuparea fortei de munca, sistemele de educatie si formare profesionala sa fie adaptate la noile cerinte de competente printr-o mai buna identificare a nevoilor profesionale si de competente-cheie, ca parte a programelor de formare ale statelor membre.(....)
RECOMANDA:
Ca statele membre sa dezvolte furnizarea de competente-cheie pentru toti, ca parte a strategiilor lor de invatare pe tot parcursul vietii, (....) si de a folosi "competentele-cheie pentru invatarea pe tot parcursul vietii, ca si cadru de referinta european (.....)"
Va recomandam sa consultati si documentul integral, prezentat alaturat in fisierul Pdf, in care sunt definite in mod oficial, toate cele opt competente cheie.
Despre cursul on-line
Cursul on-line este disponibil pe platforma de elearning, care permite parcurgerea materialelor de studiu oricând, indiferent de locație, în ritmul propriu de asimilare a informațiilor, având posibilitatea pe toată durata cursului, de a relua informațiile necesare pentru aprofundare. Pe tot parcursul programului de studiu vei beneficia de consultanță din partea specialiștilor noștri în domeniu, dar și de asistență tehnică pentru utilizarea platformei.
Pentru a parcurge materialele de studiu aferente celor 8 competente cheie, click aici.